Cпецпроекти

Що ми їстимемо у 2020 році? Головні фудтренди


6

Експерти підбивають підсумки року, що минає, та дають прогнози на наступний. Так, найпопулярнішим продуктом у регіоні EMEA (Європа, Близький Схід і Африка) цього року став мексиканський тако. Також ключові позиції обіймали піца, поке та шаурма. А що ж буде в тренді у 2020 році?

Відповідь на це запитання має компанія Uber Eats, яка представила кілька ключових тенденцій у сфері їжі в новому десятилітті. Прогнози було зроблено на основі аналізу продуктів, які набирають все більшої популярности серед користувачів додатку Uber Eats.

Головні фудтренди 2020 року

  • Льон
  • Конопляна олія
  • Чайний гриб
  • Часник
  • Гриби лисички
  • Какао
  • Попкорн
  • Гарбуз
  • Джекфрут
  • Темпе

Як видно, викликає великий інтерес і значно збільшуються в обсязі замовлень серед користувачів Uber Eats насіння льону. За прогнозами, у 2020 році саме насіння льону стане одним з найпопулярніших у Європі, на Близькому Сході та в Африці.

Крім того, наступного року в меню більшості ресторанів регіону ЕМЕА з’являтимуться продукти, що містять конопляну олію, а одним з основних замовлень у ресторанах стане чайний гриб.

З огляду на мінливість смаків веганів та флексітаріанців (люди, що допускають у своєму раціоні тваринний білок не щодня, а за бажанням, — Ред.) і прагнення спробувати щось нове стане популярним джекфрут — екзотичний фрукт із надвичайно солодкою м’якоттю, яка на смак чимось нагадує диню. Також експерти очікують збільшення популярности темпе — ферментованого продукту, що готується з пресованих соєвих бобів. Подейкують, що 2020 року темпе обійде інших фаворитів, що не містять м’яса — таких як сейтан і тофу.

Національними кухнями-трендами наступного року стануть ізраїльська, скандинавська, ефіопська, корейська та вірменська кухні. А от антитрендами 2020 року, тобто продуктами, що значно втратять свої позиції, називають соус срірача, таро (коренеплід з Африки та Південно-Східної Азії, який ще називають волохатою картоплею), матчу, сир тофу та кімчі (гостра квашена капуста по-корейськи).

Що стосується України, то трьома найпопулярніших стравами 2019 року стали суші, піца та бургери.

«У 2019 році в Україні ми спостерігаємо значний інтерес серед користувачів Uber Eats до страв азійської кухні (суші, вок, рис), піци та бургерів. Також, що показово, ми бачимо ріст інтересу до кримськотатарської кухні, — розповідає генеральний директор Uber Eats Україна Ігор Ковальов. — Водночас швидко розвивається кухня здорового харчування і все більше українців хоче харчуватися правильно».

«За останній рік ми побачили, що для людей дуже важливо добре і правильно харчуватися, а також замовляти корисну їжу, — каже голова Uber Eats User Research Жанетт Меллінгер. — Тенденція минулого року стала ще помітнішою: молоко і м’ясні замінники набувають все більшої популярности, а люди прагнуть насолодитися продуктами, які несуть додаткову користь для здоров’я, такими, наприклад, як насіння льону».

За словами Жанетт Меллінгер, незважаючи на те, що попкорн стоїть у продуктах-лідерах за кількістю замовлень, разом із цим люди також замовляють страви з гарбузом, грибами та часником.

«З огляду на тенденцію здорового харчування у всьому світі, ми не очікуємо, що вегетаріанські страви втратять популярність найближчим часом», — каже голова Uber Eats User Research.

Тим часом нью-йоркська консалтингова агенція у сфері харчування та ресторанного бізнесу Baum + Whiteman опублікувала список ресторанних трендів, які домінуватимуть у світі наступного року.

Так, одним з найголовнішим трендів 2020 року, на думку експертів Baum + Whiteman, стане штучне м’ясо. Спеціалісти з цілого світу займаються виробництвом яловичини, свинини та курятини тваринного походження. Таке м’ясо буде абсолютно халяльним і кошерним, тож його зможуть їсти навіть прихильники ісламу та юдаїзму.

Україна, до речі, не відстає від цього тренду. Нещодавно популярний американський стартап Beyond Meat, який займається виробництвом рослинного м’яса, вийшов на український ринок. Першими закладами, в яких можна спробувати страви з рослинного м’яса, стали київські ресторани ЖЗЛ, Queen, The Burger, Not only Fish, Avalon, Mocco, Normal, Havana, Fabius, Villa Riviera, «Маяк», Bassano, Champion Hall, мережа «Star Burger» та «Сім’я ресторанів Діми Борисова».

Ще одним трендом 2020 року називають напрямок dark kitchen, завдяки якому ти можеш «шейрити» свою їжу за допомогою служб доставки. Назва походить від вислову «dark stores» (темні магазини) – супермаркети, у яких немає покупців, вони призначені лише для виконання онлайн-замовлень. Формат dark kitchen — це заклади, в яких немає посадкових місць, а їжу готують лише на замовлення.

Наприкінці осені у Києві відкрилося місце у форматі dark kitchen: заклад під назвою «Кухня», розташований неподалік від Бесарабського ринку. Замовлення тут приймають за допомогою сервісу доставки Raketa.

Також серед трендів наступного року Baum + Whiteman називає гавайську шинку з банки (варіація знаменитих консервів SPAM), безалкогольні напої зі смаком і ароматом алкоголю (наприклад, рому, віскі або джину), різноманітність боулів, які наступного року поєднуватимуть у собі переваги і салатів, і основних страв, хвости іглобрюха, біодинамічні вина, а також дві раніше погано відомі мексиканські страви: бірія та папало. Бірія — рагу з козячого м’яса та перцю чилі, а папало — це мексиканська трава, яку додають у салати та бутерброди. За смаком ця зелень нагадує мікс із кінзи, руколи та настурції.

#bit.ua
Читайте нас у
Telegram
Ми в Телеграмі
підписуйтесь

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: